11/23/2013

Gelin Olmuş Gidiyorsun


Daha iki sene önce yıllarca nişanlı kalan ablası evlendi. Annesinin ve babasının gözyaşlarına rağmen. Kasabadakilere kalırsa geline büyü yaptılar, erkek evini kimse sevmezde.

Bu gün bu gelinin kız kardeşi evleniyor. Daha 21 yaşında.
Annesi "Kızım daha mesleğini eline almadın, nereden çıktı bu evlilik?" desede gençler sevmiş birbirini. O zaman nişan yapayım demiş 21 yaşındaki ufak hatun. "Diğer kızı kaç yıl nişanlı beklettik seni bekletmem", demiş baba.

Söz kesilsin, yazada düğün olur diye düşünmüşler.
Söz kesileli iki hafta oldu. Bu gün düğün var. Salonu boş bulunca gençler tutmuş. Büyüklerin eli agayina dolanmış.

Kız tarafı getirdi davetiyemizi. Ablası gelmeyecek herhalde dedi, yaşlı gözlerle gözüme bakan anne. Olurmu öyle şey gelir, gelir dedim ama gelmeyeceğini tahmin ediyorum.

Bende diğer kasabalilar gibi büyü yaptırdılar diye düşünüyorum. Yoksa elin adamı, kocam olsa bile beni kardeşimin düğününe bırakmayacak ha? Adamın alnını karışlarım lan ben.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder