11/16/2012

Poetry Slam

Ben sana Poetry Slam'den yani şairler akşamından bahsedecektim daha blog. Şairler akşamı yaklaşık bundan 25 yıl önce başlamış ve zamanla yayılmış.
Bir tiyatro salonunda yada her hangi büyük bir organizasyon salonunda, şiire gönül vermiş şairler (yarışmacılar) toplanıyor.
Şairler akşamı genellikle neredeyse 500e yakın seyirci sayısına ulaşıyor.
Şairler genellikle tanınmamış ama şiir yazmayı seven gençlerden, yaşlılardan, aslında her yaşta bulunan insanlardan oluşuyor.

Yarışma yani şairler akşamı başlamadan önce sunucular tarafından seyirciler arasından beş kişi jüri olarak seçiliyor.
Yarışmada belirli kurallar var. Öncelikle şair sadece kendine ait olan bir şiiri okuyabiliyor ve sahneye şiirinden hariç, yani aksesuar vs. başka bir şeyle çıkamıyor.
Tam tamına şiirini okuması için 7 dakikası var, 7 dakika sonra mikrofonun sesi kapanıyor.

İlk önce bir ön eleme oluyor. Şiirini okuduktan sonra seçilen beş kişilik jüri ekibi, etrafında oturan arkadaşlarınada sorarak puanlama yapıyor. Puanlar birden ona kadar ve genellikle beşten aşağısı verilmiyor. Bu gerçekten çok kötü bir şiir, hiç okunmaması gerekiyordu anlamına geliyor.
Jürinin verdiği puanlardan en yüksek ve en az rakam siliniyor, geri kalan 3 rakam bir araya toplanıyor ve böylelikle puan tablosu oluşturuluyor.
Ön elemeleri geçen şairler finale kalıyor.
Finalde puanla değil alkışla sonuca varılıyor.

Her ayın ikinci perşembesinde Mainz şehrinde gerçekleşiyor bu Poetry Slam ve ben yaklaşık bir senedir her seferinde katılıyorum. Ücretide çok makul çünkü giriş için sadece 5 euro alıyorlar.

Dün akşam çok özel bir Poetry Slam vardı. Amerikadan özellikle şairler gelmişti ve Almanya Amerikaya karşı bir yarışma düzenlediler. Ön elemede dört amerikalı ve dört alman yarıştıktan sonra puanlara göre ikinci tura iki alman ve iki amerikalı kaldı. Onlar tekrar bir şiirlerini sunduktan sonra finalde Amerika için J.W. Basilo ve Almanya için Suleiman Masomi yarıştı.

Suleiman Masomiyi ilk seyredişimiz değil ve şiirleri çok komik ve düşündürücü olduğundan J.W.Basiloyu kolaylıkla yendi.
Suleiman çok komik olduğundan Almanya için Afganistanlı Suleiman kazandı dedi ;)

Yine her zamanki gibi harika bir akşam geçirdim.

Not: Şiirler genellikle komik, komik olduğu kadar düsündürücü. Kimi politik, kimi sosyal içerikli, kimide şairin ruh hali ile ilgili. Yani her telden çalıyorlar, pardon okuyorlar :)

4 yorum:

  1. buralarda yok hiç :P
    http://zoomlabakalim.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Eskiden ben de giderdim. Sizinkisi kadar büyük organizasyonlar değil de Beyoğlu'nda Aznavur Pasajı'nda bir barda olurdu, bir kaç şair gelir şiir gecesi yaparlardı, güzel olurdu. O zamanlar daha entellektüelmişim sanırım :) Şimdi varsa da bilmiyorum çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok güzel bir etkinlik bence. Ben cok seviyorum ve her ay oldugu icinde sansliyiz aslinda. Entellektüelligini yerim senin.

      Sil