5/03/2014

Üstümden 3 Tir Gecti

Aniden gelen misafirleri pek sevmem ben. Ev hali diye bir şey var. Dün kasvetli hava vardı. Bende biraz halsizdim. Annem çorba yapayım içersin dedi, bende oturma odasında koltukta uzanmış tam daliyordum ki, zil çaldı.
En yakın arkadaşımın annesi almış iki torunu gelmiş yanda ki komşusu ile. Bebekleri çok seviyorum. Birisi bir, diğeri iki yaşında kız çocuğu. Bir de en yakın arakdasimin oğlu var. Oda 3 yaşında. Biz onlara kısaca çete diyoruz.
O arada en yakın arkadaşım annesini aradı neredesiniz diye, Su'dayım dedi şimdi geldim falan filan, tamam geliyorum.
Nereye gidiyorsun, neden gidiyorsun dememe kalmadı ayıp olmasın diye en yakın arkadaşımı da arayıp gelsene dedim.
Onun yanında kaynanası vardı. Olduk mu sana birden 9 kişi.
Çocuklar yetti vallahi. Hopla zıpla. Koltuk tepelerinde dolan (en sinirlendigim şey).
Bir ara en ufağı daha yeni yeni yürüdügünden kendime aldığım çiçeğin üstüne düştü ve cicegimi kırdı.
Çok üzüldüm.
"Çocuktan değerli mi" diye sordu anneannesi. Tabi ki çocuktan değerli değil ama o çiçekte benim çocuğum belki, nereden biliyorsun? Elma diye tutturdu veletler. Hepsinin eline bir tane verdik. Yediler, yerden yere attılar, yuvarladılar. Yediklerini tükürdüler. Elmalar mundar oldu anlayacağın. Benimde sinirlerim lâçka.
Evinde bir yerden bir yere gitmesine izin vermezler bu çocukların, elalemin evine sicmasina göz yumarlar. Böyle anneleri, anneanneleri anlamıyorum.

9 yorum:

  1. Aynı fikirdeyiz canım ya..
    Bende sinir olurum öyle çocuklara da büyüklere de
    Yok yani çocukdan değerli mi diyosun da böyle böyle terbiyesiz nerde ne yapacağını bilmeyen çocuk yetiştiriyosun..
    Haber vermeden gelen çok olur bize tam çarşıda olunca ev herkes uğrar hatta hafta sonu sabahın 8inde yanıma yatıp uyandıranlar bile var..
    Ne diyeceksin ki?
    Desen de gülüp geçiyorlar sen sinirlendiğinle kalıyorsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanina yatip uyandiranlar mi? Yuh, onlar da pek bir görgüsüzmüs :) Vallahi bazi günler bizim ev sanki yol gecen hani.

      Sil
    2. Daha beteri de varmış di mi :)

      Sil
  2. Ben de hiç sevmem böyle şeyleri. Annem çok açık sözlü kadındır. Bize kimse aramadan, müsait misiniz demeden gelemez. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi benim annemde acik sözlü. Ama bazilarina acik söz de yaramiyor ki Anarsim.

      Sil
    2. Doğru diyorsun canım bu da çözüm olmuyor bazen.

      Sil
  3. ve bu durum türk annelerine mahsus. gerçekten sinir bozucu bir şey ya.
    ve aynen dediğin gibi kendi evinde yaptırmaz. madem peşinde dolanıp sahip çıkamicaksın çıkarma çocuğunu dışarı arkadaş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cok haklisin. En cokta neye sinirleniyorum biliyormusun. Dügünlerde cocuklarini ortaya salanlara.

      Sil
    2. ohoo hiç sorma -.-

      Sil