12/10/2012

Sonumuz ne olacak?


Bu gün üniversitede eski bir okul arkadaşımla karşılaştım. Ben ofisimde oturmuş çalışıyordum ki, bir baktım kapalı bir bayan ofislerin kapı numaralarına bakıyor.
Kendisi bir zamanlar benim bölümümde okuyordu ve yaklaşık 4 sene önce üniversiteyi bitirdikten sonra Türkiye'ye temelli dönüş yaptı. Üniversiteden tanıştığı biri ile evlendi. Çocukta zaten sadece öğrenimi için Almanya'ya gelmişti.
Ankara'da yaşıyorlar. Başlarda Facebook üzerinden sohbet ediyor, ara ara birbirimize mesaj atıyorduk. Sonra Facebooktan sildi kendini. Eşi kızıyormuş. FBI falan filan, tüm bilgiler kayıt oluyor derken kıza zorla kapattırmış hesabını.
Bu gün kucağında çocuk ofislerin kapı numarasına bakarken aniden adımı bağırması ile şaşırdım. Arkadaşımı gördüğüme çok sevindim. Neler yaptığını, Türkiye'ye alışıp alışmadığını sordum. "Alisiyorum" dedi. Oğlu çok tatlıydı. "Esin iş buldumu, calisiyormu?" diye sordum. Çalışıyormuş. Bakanlıkta ise girmiş.
"Sen evdesin tabiki" dedim. Kucağındaki oğluna bakarak "Evet, ama çalışmak istiyorum. Çok bunaldım." dedi.
O gittikten sonra oturup düşündüm. Sonumuz bumu olacak diye? Yani biz evde oturup çocuk bakmak icinmi okuduk bunca sene diye sordum kendi kendime. Hayır ya, ben bunu istemiyorum. İlk önce çalışıp birşeylere yaradığımı fark etmek istiyorum.
Demem o ki. Hayata kendi hatalarım yüzümden biraz geç başlayacağım belki ama, çocukta yaparım kariyerde :))

6 yorum:

  1. Hem çocuk, hem kariyer yapıılacaksa işinin veya eşinin bu konuda çok yardımcı olması lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BU konuda kendime gercekten de uygun bir es adayi sectigimi düsünüyorum ;)

      Sil
    2. O zaman sizin adınıza çok sevindim. Mutluluklar.. :)

      Sil
    3. Tesekkür ederim :)

      Sil
  2. Ben gerçekten anlamıyorum insanları.
    Arkadaşını yargılamak adına söylemiyorum.
    Genel olarak kendi arkadaşım olsa da anlamıyorum.
    Neden seni anlamayan, kararlarına saygı duymayan bir adamla evlenesin ki?
    Facebook hesabım varsa bu beni ilgilendirir. FBI la ne işim olur. Suç mu işliyorum. Ki işlersem de cezamı çekerim.
    Sonuç olarak orada yazan bilgiler gerçekler. İnsanların gayet de bana bile sormadan öğrenebileceği gerçekler.
    Neden atar yaptım şimdi anlamadım ama hoşuma gitmedi ondan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah iyiligini versin senin, bayagi bir atarlanmissin sen kuzum. Ama cok haklisin, sonucta evleniyoruz evet ama kimse kimsenin sorumlulugu altina girmiyor. Herkes birbirinin düsüncelerine saygi duymali.

      Sil