12/22/2012

Noel tatiline girdik

Perşembe akşamı Mainz şehrinin noel pazarında buluştuk üniversiteden arkadaşlarla. Hava yağmurlu olmasına rağmen noel pazarında yaklaşık 3 saat vakit geçirdik. Elimizde sıcak kırmızı şaraplarımız bir standın çatısı altında durup, sohbet ettik.
Pazardan ayrıldıktan sonra şehir içinde bulunan bir kafede oturup bir kahve içelim düşüncesi vardı herkeste, fakat kafelerin tıklım tıklım dolu olmasından dolayı eve gittik.

Eve vardığımızda sevdiğimin annesi ve babası bizimle birlikte Sherlock Holmes dizisine bakmak istediler. Ben Sherlock Holmes filimlerine, dizisine daha önce hiç bakmamış, kitaplarını hiç okumamıştım. İngilizce olduğu için sevdiğimin annesi babası biraz zorluk çektiler anlamakta, fakat ben çok beğendim.
Sherlock ve Watson


Ben böyle dedektif dizilerini, olayların çözüldüğü şeyleri çok severim. Kendi beynimin biraz çalıştığı, acaba olaylarda kimin suçu var diye beyin fırtınası yapmayı seviyorum.
Demem o ki, galiba yeni bir Sherlock Holmes hayranı yaratılmış oldu böylelikle.
Bu aralar elimde bulunan kitapları okumadan, yeni kitaplar almamaya karar verdiğim için Sherlock Holmes kitaplarını almayacağım.
Arkadaşımda varmış, zamanı geldiğinde ödünç alıp okuyacağım.
Buda böyle geçirdiğim bir akşamdı işte.
Noel süslemeleri

Üniversiteler, okullar noel tatiline girmiş bulunuyor dünden beri.
Bu gün her yer açık. Pazarları burada her yer kapalı. Pazartesi günü 24. Aralık, hristiyan inancına göre İsa'nin doğumu olduğundan noele denk geliyor ve o gün herkes kiliselere gidiyor ve ibadet ediyor. Her yer kapalı, her yerde bir sakinlik var. Çok sessiz olacak buraları. Salida her yer kapalı. İki yıl arası diye tabir ettikleri, yani noelden sonra ve yılbaşından önce bulunan günlerde yine çalışılıyor. 27. ve 28. Aralık böylelikle yine gayet normal bir günmüş gibi devam edecek ve yılbaşı kapıya dayanacak.
Günler çok çabuk geçiyor. Herkese güzel bir tatil diliyorum.

Resimler alintidir.

7 yorum:

  1. noel tatili mi beni teğet bile geçmiyor , 2 ocak itibariyle ingilizce finaliyle başlıyorum finallerime :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ona bakarsan bende ocağın ikisinde iş başı yapacağım ve şubatın başında sınavlarım var. Sen neredesin ki?

      Sil
  2. Sherlock Holmes iyidir.Kitaplarını okumanı tavsiye ederim.
    İyi tatiller yada mutlu noeller mi demeliyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Noel inancım gereği beni ilgilendirmiyor pek. Kitapları muhakkak okuyacağım canım.

      Sil
  3. Sherlock romanlarının hiçbirini okumadım, ancak bütün filmlerini izledim. Keşke dizisi olsa da burada izlesek..

    Siz orada Noel'de neler hissediyorsanız ben de burada kurban veya ramazan bayramlarında aynı şeyi hissediyorum. İyi oluyor, tatil oluyor.. İnsanlar camiye gidip dualarını edip rahatlıyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizisi şu an İngiltere'de oynuyor. Zaten farklı bir dizi. Bir bölümü bir bucuk saat sürüyor ve BBC'de yayimlaniyor galiba. Senede sadece 4 bölümlük falan.
      Bu arada Noel'de siz ne hissediyorsaniz demissin, ben inancim geregi Noel'de birsey yapmiyorum tabiki, sadece bu ülkede yasadigim icin tatil benim icin.

      Sil
    2. Tamam. Aynı işte.. Ben de ramazan ve kurban bayramlarında birşey yapmıyorum.

      Sil