10/26/2012

Distraksiyon zamanlarında aşk

Bu aralar ilginç bir kitap okuyorum. Almanca olduğundan dolayı yazarların (kari koca yazmış) adını arattigim halde ViKitapta bulamadım.
Başlığı da çevirdim ve Googla amca bana "Distraksiyon zamanlarında aşk" diye çevirdi.
Evet ... Distraksiyon zamanlarında aşk adlı kitabımızda, yavaş yavaş çok ilerleyen teknolojinin aşkları ve evlilikleri ne kadar etkilediğini ve insanların artık eskisi kadar kendilerine, eşlerine, çocuklarına zaman ayirmadigindan bahsediyor. Daha çok internette dolandigimizi ve oturup karimiz veyahut kocamizla sohbet edeceğimize, saatlerce saçmasapan mailleri okuduğumuzu ve onlara cevap verdiğimizi anlatıyor.
Kitabın yazarlarının adları Edward M. Hallowell & Sue G. Hallowell. İkiside evliliklerinde sorun yaşayan çiftlere terapi veriyorlar. Yani bir nevi aile piskologlari.
Kitap bir roman değil, daha çok bir kullanım kılavuzu. Yani evliliğiniz eğer kötü gidiyorsa, hangi ufak detaylara dikkat ederek evliliğinizi yeniden çekilir bir hale getirebileceginizi, evliliğinizi nasıl kurtarabileceginizi ve karşınızda ki insana nasıl davranmanız gerektiğini anlatıyor.
Kitabın sonunda 30 günlük bir program var. 30 gün boyunca 30 dakika ayarlayarak, yazılanları uyguladığınız taktirde herşeyin daha güzelleştiğini fark edeceksiniz diyor yazarlar.
Evli değilim ama sevdim ben bu kitabı. Kimi zaman kendimden bir parça buldum, kimi zamanda sevdigimden.

Yani en basit şeyden başlayalım mesela, sevdiğiniz sizi ziyarete mi gelecek? O gelene kadar internetle yada maillerinizle ilgili işlerinizi bitirin.

Bir arada olduğunuz zamanlarda da en basiti, çalan telefonu açmayın. Önemliyse arayan tekrar arar zaten ;)

Hadi kalın sağlıcakla.

Su

2 yorum:

  1. Güzel bir konu imiş canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gayet güzel bir kitapti. Evli olmadigimdan yazilanlari su an uygulayamiyorum ama ileride neden olmasin :)

      Sil